miércoles, 12 de octubre de 2016

ESPIGA FOSCA 2016

El passat dissabte 17 de Setembre de 2016 a Deltebre es va celebrar la 3a edició de l'Espiga Fosca.
L'activitat va ser organitzada per la Unió Excursionista Lo Passador de Deltebre, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Deltebre.

La sortida i l'arribada de la caminada va estar ubicada al Parc del Riu de Deltebre i es podia fer el recorregut curt (10km) o el recorregut llarg (16km).

L'Espiga Fosca és una caminada pel Delta de l'Ebre, vorejant el riu Ebre tant pel costat esquerre, a Deltebre, com el costat dret, passant per Sant Jaume d'Enveja i Balada, on es pot descobrir la bellesa d'aquest territori amb la companyia de la lluna i les espigues a punt de segar dels camps d’arròs que caracteritzen la zona.

Tant el recorregut llarg com el curt sortien des del Parc del Riu de Deltebre, pel passeig fluvial direcció al Pont Lo Passador. Els participants van creuar el riu per sobre del Passador i un cop al costat dret del Delta, a Sant Jaume d'Enveja, la caminada es va orientar riu a munt, seguint el GR-99 direcció Balada. Al arribar a Balada, els participants van poder hidratar-se i menjar al avituallament instal·lat al costat del Riu.
Els participants de la modalitat curta, a Balada, van girar per un camí rural entre arrossars fins arribar quasi a Sant Jaume on tornaven a entrar al GR-99 per arribar al Passador un altre cop, creuar el Riu i desfer el camí pel Passeig Fluvial de Deltebre fins al Parc del Riu per a finalitzar la ruta.
Pel que fa als participants de la modalitat més llarga, a Balada, van seguir pel GR-99 fins arribar a l'alçada de l'Illa de Sapinya, on allí es van desviar per un camí rural entre mig de camps d’arròs fins trobar el segon avituallament, on van parar a menjar i beure. Després van continuar direcció a Balada, on allí mateix tornaven a entrar al GR-99, direcció Sant Jaume per desfer el camí que havien fet al principi de la ruta, creuar lo Riu pel pont Lo Passador, i continuar pel Passeig Fluvial de Deltebre fins al Parc del Riu, on s'havia donat la sortida de la caminada.

Una ruta idíl·lica que va començar a les 19:30h, coincidint amb una posta de Sol impressionant, característica de la zona i va finalitzar després de 3 hores i 29 minuts en arribar els últims participants, amb la companyia de la Lluna plena que ens va il·luminar el camí durant la nit.

Com sempre, abans de començar, a les 18:30h es va fer una classe de Cubbá per escalfar motors i en acabar la caminada es va oferir a tots els participants el sopar de L'Espiga Fosca a base de carn a la brasa i la beguda i les postres incloses.
Per acabar la nit, es va celebrar el sorteig, ja característic de l'Espiga Fosca on es van regalar lots de material de senderisme, un sopar, una botella de licor d’arròs de 4'5L i fins i tot un vol amb avioneta pel Delta de l'Ebre, gentilesa dels nostres col·laboradors!!

Com a novetat enguany es va oferir a tots els participants el servei de guarderia i animació infantil gratuïts, per tal de deixar als petits dels participants per poder gaudir tothom d'una tarda/nit magnifica.

254 participants i 40 voluntaris van ser els que finalment van fer possible, un any més, que l'Espiga Fosca guanyi més força cada edició.

GRÀCIES I FINS LA PROXIMA EDICIÓ DE L'ESPIGA FOSCA!!!